Із 4 по 10 вересня 2023 року здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) Анна Швець, Анастасія Ковальська (Ukr1-B19) та здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) Вікторія Дорога (Ukr1-M22) разом із асистентом кафедри історії української літератури та компаративістики Олесею Трофимюк долучилися до роботи міжнародного інтеграційного проєкту «SZKOŁA OTWARTEGO UMYSŁU», що відбувся у Польщі (Kielce – Nowa Słupia – Bodzentyn).
Учасниками цьогорічної XІX Міжнародної конференції «HOMO SCIENTIS:DOŚWIADCZENIE POZNAWCZE CZŁOWIEKA» (Наука і пізнання як цінності людського досвіду) у рамах цього проєкту для студентів, магістрантів і аспірантів стали представники з Польщі, України та Естонії. Кожен учасник виступив з доповіддю, яка спонукала до жвавої дискусії та активного обговорення запропонованих проблем.
Під час роботи «Школи відкритого розуму» асистент кафедри історії української літератури та компаративістики Олеся Трофимюк виголосила доповідь «Доба «хрущовської відлиги» крізь призму щоденників Леся Танюка». Студентка Анна Швець запропонувала для обговорення результати дослідження «Фразеологічна інтерпретація поняття “досвід” в українській мові»; Анастасія Ковальська розповідала про образну основу фразеологічних одиниць на позначення розумових здібностей; Вікторія Дорога присвятила свою доповідь символіці фітонімів у складі фразем на позначення розумових здібностей людини (науковий керівник – Наталія Коваленко, доктор філологічних наук, професор кафедри української мови, керівник навчально-наукової лабораторії діалектологічних досліджень).
«Школа відкритого розуму» – міжнародний інтеграційний проєкт для студентів, магістрантів і аспірантів, реалізацію якого розпочато у вересні 2008 року. Головна мета цього проєкту – інтелектуальне виховання майбутніх науковців, діячів освіти та культури, формування політичних постатей майбутнього, формування свідомих громадян суспільства, а всі заходи, що відбуваються, покликані сприяти інтернаціональній згуртованості сучасної молоді та розбудові суспільства без кордонів.
У доковідний та довоєнний час «Школа відкритого Розуму» традиційно об’єднувала науковців двічі на рік: навесні в Україні, а восени в Польщі. Реалізація проєкту відбувалася за підтримки Університету імені Яна Кохановського в Кельце, Адміністрації Свєнтокшиського воєводства, Асоціації «Stowarzyszenie Integracja Europa – Wschód», Центру культури і туризму в Бодзентині, Адміністрації міста та гміни Нова Слупія.
Відгуки студентів:
Анастасія Ковальська: «Цього року мені вперше пощастило відвідати польське місто Кельце в складі студентів, які були запрошені на міжнародну культурно-освітню зустріч в рамках проєкту «Школа відкритого розуму». Можу сказати, що враження отримала неймовірні! По-перше, познайомилася з багатьма цікавими людьми. По-друге, відвідала чимало історичних місць та дізналася нову корисну й важливу інформацію. По-третє, поділилася своїм досвідом і презентувала індивідуальне дослідження «Образна основа фразеологічних одиниць на позначення розумових здібностей людини». Зауважу, що була вражена дружньою атмосферою та гостинністю поляків, їхньою щирістю та любовʼю до нашого народу. Сподіваюся, що неодмінно ще візьму участь у цьому цікавому проєкті».
Вікторія Дорога: «Виступивши на міжнародній конференції “ Homo Scientis: когнітивний досвід людини», я отримала неймовірні емоції та безліч позитивних вражень. Хочеться зазначити, що дуже теплим стало перше знайомство з містом, професорами та іншими учасниками наукової конференції. Про нас турбувалися від побутових речей до питань конференції, Дмитро, як ми його називали «мама школи», надавав колосальну підтримку 24/7, допомагав у вирішенні проблем, які виникали під час перебування у Польщі.
Я знайомилася не тільки з програмою конференції, заслухала доповіді учасників та долучалася до захоплюючих дискусій, а й з містом. Це були відомі архітектурні пам’ятки міста Кельце, вражаючі музеї та галереї. Було неймовірно круто, бо знайомилися із довкіллям та продовжували відкривати для себе нове. Участь в академічній мобільності – це чудова можливість обмінятися досвідом, почерпнути для себе нову інформацію, збагатити свої знанн. Є бажання і далі працювати над темою свого дослідження, урахувати всі поради знаних професорів.
Я вдячна програмі академічної мобільності за нові враження, знання та нові знайомства на все життя. Вона стала для мене певним перезавантаженням, відкрила можливості пізнати нову країну, мову, отримати незабутні враження та емоції».